W poniedziałek 7 listopada 2022 roku w Zespole Szkół Energetycznych imienia profesora Kazimierza Drewnowskiego przeprowadziliśmy warsztaty "Programowanie w Pythonie – poznajmy Pygame", które zorganizowaliśmy z okazji 10-lecia Lubelskiej Wyżyny IT. Zajęcia poprowadziła Alicja Kołodziejczyk przy wsparciu Łukasza Kowalskiego, Mileny Tarnowskiej, Vadyma Masliuka, Mateusza Rębacza i Agaty Sobaszek pod opieką dr inż. Barbary Buraczyńskiej.
Celem warsztatów było stworzenie popularnej gry Google Dino w języku Python. Uczniowie mieli możliwość poznania biblioteki PyGame oraz tworzenia i manipulowania jej funkcjami. Ponadto wykorzystywali skrypty z obrazami oraz programowali wykrywanie kolizji przez komputer. Uczestnicy wydarzenia pisali kod gry komputerowej według otrzymywanych instrukcji, ale mogli go personalizować.
Uczestnikami warsztatów byli uczniowie III klasy technikum o profilu informatycznym, którzy z zaangażowaniem wykonywali kolejne zadania. W efekcie napisali kod działającej aplikacji i doświadczyli, jak wygląda programowanie prostej gry platformowej.
Organizacja tego wydarzenia była dla nas bardzo wartościowym doświadczeniem i dała nam cenne wskazówki, co należy dopracować. Cieszymy się, że warsztaty podobały się uczniom, oraz że dostaliśmy zaproszenie do poprowadzenia kolejnych w przyszłości.
Liczymy, że podczas spotkania zachęciliśmy też uczestników do studiowania na naszej uczelni. W końcu im nas więcej, tym lepiej!
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji wykonanej przez członka koła.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17