Członkowie Koła wraz z opiekunem stworzyli grę edukacyjną "Inżynier Kwiatek", która ma rozwijać umiejętności rozpoznawania i nazywania elementów prostego systemu do monitorowania warunków uprawy roślin doniczkowych przez zabawę.
W trakcie gry dzieci mogą poznać elementy systemu i ich zastosowanie:
Gra ukierunkowana jest na współpracę wszystkich graczy. Tworzyliśmy ją z myślą o uczniach pierwszych klas szkoły podstawowej (edukacja wczesnoszkolna) oraz dzieci ze starszych grup przedszkolnych (edukacja przedszkolna). Sprawdziliśmy, że może być ona wyzwaniem i sposobem na ekscytujące spędzenie czasu także dla starszych uczniów, młodzieży, a nawet studentów.
Cel gry: Zebranie wszystkich puzzli i ułożenie plakatu, który przedstawia system do monitorowania warunków uprawy roślin doniczkowych.
Przygotowanie do gry:
Rozłóż na stole 20-24 karty (w zależności od wybranego wariantu) rewersami do góry.
Obok połóż puzzle oraz pudełko na szkodniki.
Przebieg gry (wersja podstawowa):
Gracze kolejno odkrywają 2 karty i szukają par.
• Jeśli dwie odkryte karty są różne, to je zakryj.
• Jeśli odkryjesz parę takich samych elementów systemu, to otrzymujesz jeden element układanki.
• Jeśli odkryjesz parę takich samych szkodników, to odkładasz je na bok, aby nie zniszczyły Twojej roślinki.
Gdy gracze znajdą wszystkie szkodniki (i odłożą je na bok) oraz zdobędą wszystkie puzzle, to układają obrazek.
Dodatkowe zasady gry z kartami specjalnymi (wersja rozszerzona):
• Karta Kotek Psotek – kotek lubi łobuzować, więc wymieszaj karty leżące na stole.
• Karta Przedsiębiorczy Piesek – możesz odkrywać karty aż nie znajdziesz pary.
• Karta Pies Ogrodnika – wszystkie odłożone szkodniki wracają do gry.
• Karta Kreatywny Szczeniak – odkryj dodatkowe dwie karty.
Ważne! Po użyciu karty specjalnej należy odkładać ją na bok.
Możesz pobrać grę edukacyją Inżynier Kwiatek do wydrukowania: Gra Inżynier Kwiatek do wydrukowania
Instrukcja wykonania gry
Grę należy wydrukować dwustronnie na papierze o grubości co najmniej 160 g/m2. Następnie należy wyciąć 24 karty z elementami układu, szkodnikami oraz postaciami specjalnymi wg linii na rewersie (czyli z logo TeamWEB), instrukcję gry (2 sztuki) i obrazek z Inżynierem Kwiatkiem.
Obrazek należy pociąć na 6 puzzli tak, aby na kolejnych częściach znajdowały się:
W pliku pdf z grą do wydrukowania znajduję się propozycja cięcia puzzli.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17